
Zajęcia prowadzi
dr Aleksandra Tracz
Drodzy Rodzice!
Na spotkaniach z terapii psychologicznej w przedszkolu skupiamy się na kształtowaniu i wzmacnianiu rozwoju emocjonalno-społecznego naszych dzieci.
Emocje dziecka dojrzewają wraz z kształtowaniem się jego układu nerwowego,zgodnie z wrodzonym zegarem biologicznym.
W wieku przedszkolnym dzieci znajdują się ma odpowiednim poziomie rozwoju poznawczego i językowego, dzięki czemu nabywają umiejętności identyfikowania i nazywania emocji doświadczanych przez siebie i innych, kształcą poczucie własnego „ja”, poznają i rozumieją normy społeczne.
Dorośli – rodzice, nauczyciele odgrywają znaczącą rolę w procesie rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka. Bez wątpienia przedszkolaki potrzebują wsparcia z naszej strony, aby rozwiązywać problemy, przeżywać ciężkie i smutne chwile, móc w pełni odczuwać radość, dumę i mieć pozytywną samoocenę. Obok mającego duże znaczenie rozwoju poznawczego, równie istotny jest ten emocjonalny. Badania potwierdzają, że ani wysoki iloraz inteligencji, ani umiejętność czytania i pisania czy rozległa wiedza nie determinują sukcesu dziecka.
Podstawowe i najważniejsze znaczenie ma inteligencja emocjonalna, której podstawy kształtują się w dzieciństwie.
W obecnej sytuacji, proponujemy doskonalenie warsztatu, który podejmujemy podczas spotkań indywidualnych poprzez krótkie, wybrane ćwiczenia mające formę zgadywanek, kolorowanek i łamigłówek. Miłej zabawy!
kolorowanka 1
kolorowanka 2
kolorowanka 3
kolorowanka 4
kolorowanka 5
kolorowanka 6
połacz kropki
łamigłówka 1
łamigłówka 2
kolorowanka 1
kolorowanka 2
kolorowanka 3
kolorowanka 4
kolorowanka 5
kolorowanka 6
połacz kropki
Pobierz pdf karta pracy połacz kropki
łamigłówka 1
łamigłówka 2
A gdyby tak podarować dziecku czas?
Jak przygotować dziecko do powrotu do przedszkola?
Porozmawiaj z dzieckiem
Czy rozmawiać z przedszkolakiem o koronawirusie?