MAŁGORZATA GÓRECKA
TERAPEUTA SI
Zachęcam do wspólnych ćwiczeń z zakresu integracji sensorycznej Rodziców i dzieci, które pozwolą na dobrą zabawę i pogłębienie relacji.
UKŁAD DOTYKOWY:
1.NALEŚNIK

Zawiń swoje dziecko w koc lub folię bąbelkową bawiąc się w smarowanie i rozwijanie naleśnika. Pamiętaj, że głowa dziecka powinna być na zewnątrz.
2.ZABAWY W KONSYSTENCJACH:
To okazja do mieszania, ugniatania i tworzenia różnych kształtów z ulubionej masy.
Przepis na masę solną to: szklanka mąki, szklanka soli i odrobina wody, można też dodać kilka kropel oleju.
3.WORECZEK NIESPODZIANKA-ZGADYWANKA:
Do poszewki na poduszkę włóż drobne przedmioty i poproś dziecko, żeby dotykając odgadywało po kolei co jest w środku.
4.MALOWANIE RĘKAMI:

Możecie zmieszać farbę do malowania palcami z różnymi produktami sypkimi np. kaszą, ryżem czy mąką ziemniaczaną. Malujcie całymi rękami po dużych powierzchniach. Możecie też użyć pianki do golenia.
UKŁAD PROPRIOCEPTYWNY- CZUCIE GŁĘBOKIE
1.TACZKA:
Dziecko opiera ręce o podłogę, a Rodzic podtrzymuje nogi dziecka za uda. Przemieszczacie się razem do przodu pięć kroków i potem do tyłu.
2.ZABAWA W ODBIJANIE:

Zabawa w badmintona, gra rakietkami tenisowymi Rodzic-dziecko.
3.PRZESYPYWANIE I PRZELEWANIE:

Rodzice i dzieci eksperymentują:
– z przelewaniem płynów z kubeczków do butelek przez lejek,
-z przesypywaniem produktów sypkich do pojemników o różnej pojemności i kształtach.
UKŁAD PRZEDSIONKOWY-RÓWNOWAGA I KOORDYNACJA
1.TOR PRZESZKÓD:
Ułóżcie wspólnie tor z przeszkodami, ażeby dziecko mogło się w nim:
-turlać np. po dywanie
-pełzać np. w tunelu,
-celować np. maskotkami do pojemnika,
-pokonywać różne wysokości.
2.TURLANIE:
Turlajcie się razem po różnych powierzchniach- kłujących, , śliskich, włochatych, twardych.
3.SKAKANIE:

Możecie się bawić w skakanie na dużej piłce w pozycji siedzącej.
Zachęcaj dziecko do wskakiwania w oznaczone miejsce, grajcie w klasy, skaczcie na skakance.