MAŁGORZATA GÓRECKA

TERAPEUTA SI

Zachęcam do wspólnych ćwiczeń z zakresu integracji sensorycznej Rodziców i dzieci, które pozwolą na dobrą zabawę i pogłębienie relacji.

UKŁAD DOTYKOWY:

1.NALEŚNIK

Zawiń swoje dziecko w koc lub folię bąbelkową bawiąc się w smarowanie             i rozwijanie naleśnika. Pamiętaj, że głowa dziecka powinna być na zewnątrz.

2.ZABAWY W KONSYSTENCJACH:

To okazja do mieszania, ugniatania i tworzenia różnych kształtów z ulubionej masy.

 Przepis na masę solną to: szklanka mąki, szklanka soli i odrobina wody, można też dodać kilka kropel oleju.

3.WORECZEK NIESPODZIANKA-ZGADYWANKA:

Do poszewki na poduszkę włóż drobne przedmioty i poproś dziecko, żeby dotykając odgadywało po kolei co jest w środku.

4.MALOWANIE RĘKAMI:

Możecie zmieszać farbę do malowania palcami z różnymi produktami sypkimi np. kaszą, ryżem czy mąką ziemniaczaną. Malujcie całymi rękami po dużych powierzchniach. Możecie też użyć pianki do golenia.

UKŁAD PROPRIOCEPTYWNY- CZUCIE GŁĘBOKIE

1.TACZKA:

Dziecko opiera ręce o podłogę, a Rodzic podtrzymuje nogi dziecka za uda. Przemieszczacie się razem do przodu pięć kroków i potem do tyłu.

2.ZABAWA W ODBIJANIE:

Zabawa w badmintona, gra rakietkami tenisowymi Rodzic-dziecko.

3.PRZESYPYWANIE I PRZELEWANIE:

Rodzice i dzieci eksperymentują:

– z przelewaniem płynów z kubeczków do butelek przez lejek,

-z przesypywaniem produktów sypkich do pojemników o różnej pojemności        i kształtach.

UKŁAD PRZEDSIONKOWY-RÓWNOWAGA I KOORDYNACJA

1.TOR PRZESZKÓD:

Ułóżcie wspólnie tor z przeszkodami, ażeby dziecko mogło się w nim:

-turlać np. po dywanie

-pełzać np. w tunelu,

-celować np. maskotkami do pojemnika,

-pokonywać różne wysokości.

2.TURLANIE:

Turlajcie się razem po różnych powierzchniach- kłujących, , śliskich, włochatych, twardych.

3.SKAKANIE:

Możecie się bawić w skakanie na dużej piłce w pozycji siedzącej.

Zachęcaj dziecko do wskakiwania w oznaczone miejsce, grajcie w klasy, skaczcie na skakance.

DO POBRANIA „ĆWICZENIA-SI”.pdf

Kategorie: Aktualności

Skip to content