Karolina Banaszek

Cel zabaw: ćwiczenie sprawności motorycznej, planowania motorycznego, stymulacja przedsionkowa i czuciowa (ćwiczenia sensoryczne)

  1. ”Przeciąganie” dużego ręcznika za rogi dziecko trzyma z jednej strony, dorosły z drugiej i wykonują ruchy naprzemienne.
  • Podrzucanie  balonu/ piłki umieszczonej na dużym ręczniku- dziecko trzyma z jednej strony, dorosły  z drugiej i wykonują jednoczesne ruchy podnoszenia ręcznika.
  • Bujanie dziecka leżącego/ siedzącego na dużym ręczniku –trzymanym przez 2 dorosłych
  • Jeżdżenie po podłodze na dużym ręczniku :

– dziecko siedzi na ręczniku, dorosły ciągnie ręcznik, trzymając za dwa rogi

– dziecko siedzi lub leży na brzuchu i porusza się samodzielnie, odpychając rękami i nogami

  • Zabawa w „naleśnik”- dziecko kładzie się na brzegu krótszego boku ręcznika i turlając, zawija się w ręcznik. Dorosły może pomasować dłońmi zawinięte plecy, nogi i ręce
  • Zwijanie w rulony 2-3 ręczników i porównywanie ich długości
  • Dotykanie ręczników o różnej fakturze i porównywanie ich faktury np. bardziej miękki, bardziej szorstki
  • Ukrywanie przedmiotów/ zabawek pod rozłożonym ręcznikiem i rozpoznawanie ich przez dziecko/ dorosłego tylko dotykając (wkładamy rękę pod ręcznik lub dotykamy przedmioty przez fakturę ręcznika)
  • Wykręcanie, wyciskanie przez dziecko namoczonego, małego ręcznika
  1. Tor z zadaniami (kilka ręczników rozłożonych na podłodze):

przeskocz najmniejszy ręcznik

– przejdź pomiędzy ręcznikami

– złóż (niebieski) ręcznik na pół

-schowaj się pod największym ręcznikiem

-połóż się na ręczniku tak, aby nie dotykać podłogi

Kategorie: Aktualności

Skip to content