Karolina Banaszek

Cele :ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, ćwiczenie malej motoryki i równowagi

  1. Układanie kształtów ze sznurka : samodzielnie i wg narysowanych przez dorosłego wzorów
kształty narysowane na kartkach sznurek ułożony w kształt przedstawiony na kartce
  • Ułożenie „leniwej ósemki” i wodzenie palcem po wzorze
sznurek ułożony w kształt leniwej ósemki
  • Zwijanie „ślimaka” z jednoczesnym mówieniem wierszyka „Ślimak, ślimak pokaż rogi, dam ci sera na pierogi. Jak nie sera to kapusty, od kapusty będziesz tłusty”
sznurek zwinięty w ślimak
  • Przewlekanie przez karton z dziurkami (zrobionymi przy pomocy nożyczek)
kartka papieru z otworami przez otwory przewleczony sznurek
  • Przeplatanie przez „zęby” widelca lub grzebienia
sznurek  nawinięty na zęby widelca
  • Nawijanie sznurka na gąbkę, tutkę po papierze
sznurek nawinięty na tutkę po papierze toaletowym
  • Zwijanie sznurka w kłębek
sznurek zwinięty w kłębek
  • Zwijanie sznurka obciążonego np. klockiem, figurką, guzikiem i przywiązanego do kredki/patyka

Podczas zwijania dziecko może: stać na podłodze, siedzieć lub stać na poduszce, leżeć z uniesionymi rękami, mieć oczy otwarte/ zamknięte

sznurek z obciążeniem nawinięty na patyk
  • Przeskakiwanie przez sznurek położony na podłodze: do przodu, do tyłu, na jednej nodze
stopy ustawione przed sznurkiem leżącym na podłodze

10.Chodzenie po sznurku ułożonym na podłodze „stopa za stopą”: do przodu, do tyłu

stopy ustawione jedna za drugą na sznurku

Skip to content