KAROLINA BANASZEK Cel zabaw: kształtowanie planowania motorycznego, koordynacji wzrokowo-ruchowej, stymulacja czucia głębokiego (propriocepcja) oraz usprawnianie reakcji równoważnych

  1. Przyklejanie kawałków taśmy na wybraną powierzchnię np. karton, folię raz prawą/raz lewą ręką

2. Tworzenie z taśmy liter (O, T, K, A….), kształtów                     

 – przyklejanie na podłodze, kartonie

3. Tworzenie toru –przyklejanie na podłodze

Chodzenie po nim : „stopa za stopą”, do przodu, do tyłu

4. Tworzenie toru- przyklejanie na podłodze

Skoki obunóż po wzorze 

5. Rozciągnięcie taśmy pomiędzy oparciami dwóch krzeseł.

  Rzucanie papierowymi kulkami w kierunku „lepkiej” strony taśmy tak, aby się do niej przykleiły.

6. „Pajęczyna” – rozciągnięcie taśmy w korytarzu, pomiędzy ścianami, drzwiami, na różnych wysokościach. Chodzenie nad/ pod taśmą tak, aby jej nie dotknąć.

7. Przyklejenie na podłodze wzoru.  

Chodzenie po liniach.

Wskakiwanie do środka: obunóż,

na prawe/lewej nodze, bokiem

8. Tworzenie na podłodze toru- przyklejanie.

Chodzenie po nim : „stopa za stopą”, bokiem, tyłem

 Skakanie po torze na jednej nodze.

9. Turlanie stopą plastikowej butelki po torze   

10, Tworzenie na podłodze podwójnego  toru- przyklejanie.

Chodzenie( każda stopa po swoim torze): do przodu, tyłem, z podnoszeniem wysoko kolan, na palcach, na piętach, przeskakiwanie z jednego toru na drugi.                                         

Kategorie: Aktualności

Skip to content